Sunday, August 15, 2010

Puasa Ke Enam Bulan Ramadhan

Salam Ramadhan..
pejam celik pejam celik sudah enam hari umat islam beribadat berpuasa..Alhamdulillah..Walaupun aku baru tutttttt berpusa, tapi aku rasa senang hati, gumbira dapat masak utk Mr R walaupun Mr R koje balik malam..Aku tahu dia balik koje tgh malam gerenti lapooo...so aku cubalah susah bagaimanapun mententeramkan haikal yang tak keruan kalo mama dia ni masuk dapur..Tak guna dah pagar penghadang di tengah rumah..kalo di kurungnyer sekalipun, tak mendatangkan faedah. Lebih baik dibiarkan sahaja..Apa yang penting, dia tak usik apa yg kita masak sudah...dan tak ganggu kiter masa masak..tapi jangan la terkezut kalo pusing jer belakang, segala pinggan mangkuk dari rak disusun rapi hingga ke ruang tamu, Waktu tu kalo tak puasa, keluar la suara serak2 merdu aku ni ...nasib baik puasa nak...!!!!!
Hari Pertama : berbuka dengan bapak mertua..Menu mcm biasa..lauk kedai..wakakaaka...yang aku masak hanya telur dadar.. (mak mertua g umrah time ni)
Hari Kedua : berbuka puasa dgn haikal sahaja..Menu sup sayur.,..ikan goreng..ikan masin...(cukup membuka selera)-berbuka tanpa Mr R
Hari Ketiga :berbuka puasa beli nasi ayam sebungkus kongsi makan ngan Haikal.. Pas mgrib baru masak...-Berbuka sorang gak
Hari Ke Empat: berbuka lauk sop ayam, telur masin..yum yum..memg aku suke ---buke sorang lagiii
Hari Ke lima : Balik Ampang..Berbuka dengan mertua...wa!!!!mertua dah balik umrah...beli murtabak, buat kuih apam dari air tgn ku sendiri....
Hari ke Enam : TODAY>>>>apa yer..plan: sayur taugeh, ok kot..lain2 beli kat pasar Ramadhan nur karimmmm.....
Bulan puasa ni kereta kalo nak masuk putrajaya ni..Ya Allah.!!!!aku kuar kul 645 pg dri puchong yg sejengkal je dr ptjaya, still lagi jem teruk..wa!!!!!kalo kuar mcm biasa, alamat merah laaa...tgok ni, dah pukul 7.08 pg jem masih teruk...tiap hari la gini sampai la raya...tiap hari gak la hantar Haikal awal..Cian anak mama...!!!takper,...nnti sng haikal nak g sekolah kan..Bangun Awal

No comments:

Post a Comment