Wednesday, January 26, 2011

Salad Buah-buahan

Sedapkan makan salad buah-buahan nie.memang enak bangat..Saya selalu jer makan, kat g dinner ker,mkn yg ala buffet ker...tapi yg ni paling seda saya rasa. Homemade masa saya bujang-bujang dulu, time tu tinggal kat kajang, kak norli namanyer..dia pun CLOSEHOUSE ..dia ckp gitu ler, coz jamuan tu lepas gaye..so kitaorang 3 beranak nipun g la , kat bandar baru bangi tu..Rumah baru,besar gler beb...so resepi dia ritu soto n ada le disert ni ha..Mr R punyer le tak henti mkn...so dengan selamber nyer muka saya tanya kt tuan punya rumah,camner buat..dia kata SONANG JO....maka dengan itu, setiap bulan Mr R akan buat benda ni utk kitaorang makan berdua coz Haikal memang tak makan buah..kenapalah anak sya tak suka mkn buahan..ish2 ish2...kalo mkn time sejuk, lagi menangkap kalbu..u all try ler,...sedap wei!!!!...
gmbr sekadar hiasan :

Salad buahan yg dah complete...sodap!!!!

ni le yg kita masukkan dlm buahan yang dipotong dadu tu...kulit limau tu hiris halus2 tau...pstu campurkn dlm buahan yg dipotong dadu (saya suka guna buah epal hijau,lai,pear,n yg paling sedap betik yang tak masak sgt..ala2 lembut..ala2 keras gitu..)...pastu gaul2, ptu picit e botol mayonis buahan tu kedalam adunan buahan tadi..TADAAAAA...siap utk di ngap..
SELAMAT MENCUBA

No comments:

Post a Comment