Sunday, May 13, 2012

SELAMAT HARI IBU

Seronokkan, bila anak ucap kat kita "Selamat Hari Ibu". Tapi anak saya tak geti lagi nak ckp gitu..hahaha...bila saya kata kat dia " haikal, ucap la happy mother day" , sedap jer jawapan dia " naper?"  alahaiiii.... anak , anak" apapun saya tumpang seronok la kan...sebab Mr R ucap gak kat saya ni..hehehe (itupun puas ku ingt rini hari ibu, tak muh ucap ker..huh)hahhahaa...

Selalunya kalo hari ibu, saya balik kampung jumper ibu terchinta.tapi kali ni tak balik..waaa!!!!!sedih ..sad sad sad...apakan daya, kehendak nyer begitu..dapat balikpun next week..mak kita kata takperlah..jnji wish pun ok apa...hahahaha... mesti korang  celebrate ngan mak korang kan..jeles akak...!!!!huhuhuhu. So kepada yang ada Mertua pun wajib gak ucapkan..hehehe.....mertua saya baik orangnyer..tak pernak komen apa yg saya masak, dan apa yg dia masak semua saya suka , apapun saya pun sayang gak mertua saya..paling saya suka nasi ayam ngan bihun goreng mertua saya...waaaHHHHH!!!!teringin tu weeeiii!!!!

Kenapa kita perlu sayang pada ibu kita ?

1. Sebab dia yang melahirkan kita
 bukan senang yer kawan-kawan, start dari tahu kita ni mengandung, macam-macam dilalui. Alahan mabuk yang lama, pastu dengan penatnya, dengan tak laratnyer nak kendong 9 bulan tu, pastu nak g chckup lagi..huwaaaa!!! saya dah rasa..ni pun tgh merasa...huwaaa!!!baru tahu perasaan ibu tu tau

2. Sebab dia yang menyusukan kita
saya memang susu badan sepenuhnya masa kecik smpailah 4 tahun (mak ckp gitulah), sebab tu membesar dengan jayanya..hahaha..TQ mama...

3. Sebab dia membesarkan kita dengan kasih sayang
mana mak ayah tak sayangkan anakkan..kadang-kadang ada gak terluka kan, tapi bila feedbck balik apa yg penah mak kita lalui, hapus semua luka..saya pasti ada gak pernah sentap ngan mak u all kan, termasuk la saya..hahahaha..tapi benda tu tak mendatangkan apa2 pada kitapun,malah dosa adalah..Jalan yang terbaik, dengar je la apa mak ckp..bak kata orang wattt deeeekkkk je kalo mak berleter...mana mak tak suka berleterrkan...haahahhaa

4. Tempat mengadu masalah
yang ni paling saya suka sebab mak saya ada ibu saya dan dia juga rakan saya..takde rahsia ok..semua sya nak kongsi..tapi bab yang sulit2 no le...bab pelajaran,kawan2,couple2,pakwe2,tunang2..hahaha...semua nak citer...termasuk putus cinta, g dating bagai..mak jer tau..hahaha..seb baik mak i tak kisah nau...dia ckp jnji pandai jaga diri..termasuk pilih somi...pilih yang ko suka, mak ok jer..hehehe...itu adalah somi i skrg ni la..mak i pun suka...selalu pujiiiii

so u all pun sama macam sayakan...semua sayang kan ibu u all kan...bila u all dah jadi ibum u all akan tahu perasaan sebagai seorang ibu bagaimana...huhuhu..terharu pulak rasanya...

apapun SELAMAT HARI IBU kepada semua ibu dimuka bumi ini, bakal-bakal ibu yang sedang menanti kelahiran permata hati serta wanita-wanita yang sedang berusaha untuk menjadi ibu teristimewa buat IBU SAYA PUAN ROKYAH DI MELAKA DAN IBU MERTUA PUAN SAMSIAH DI AMPANG.




No comments:

Post a Comment